zaterdag 23 mei 2015

Moestuin

Uiteraard bestudeer ik dagelijks de gang van zaken in mijn moestuintjes. Totaal zijn ze net iets meer dan 2 m2, maar toch staat er een hoop in.

Broccoli, wortels, doperwten, pompoen, komkommer, courgette, paprika, aubergine, prei, sla, tomaten, aardbeien, uien en wat kruiden. 

De broccoli planten zijn enorm, maar ik zie nog niks wat op een broccolistronk lijkt, zoals we die in de winkel kopen.
De wortels zijn al een beetje oranje, en een paar cm lang. Schattig om te zien. Ook de eerste doperwten (hulzen) zijn te zien. En de sla begint ook wat te groeien dus wie weet volgende week vast wat eten.

Helaas is mijn enige andijvieplantje overleden. De lente-ui is nergens meer te bekennen. Ook de pompoen heeft het zwaar. Geen idee waarom zij het niet hebben overleefd. Wel jammer!
Ik denk dat ik nog een hoop bij moet leren voordat ik echt goed uit mijn moestuin kan eten. Zeker als ik het ooit wil gebruiken als aanvulling op mijn pensioen. Maar gelukkig heb ik daar nog heel wat jaren de tijd voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!