donderdag 26 maart 2015

Foooood!

Ik ben gezegend met een groepje vriendinnen die van koken houdt. (You know who you are!)
Ze houden heel erg veel van koken! En hun gezinnen zijn wat kleiner dan mijn gezin. Oftewel, minder monden te voeden. Dus als je zo lekker kookt en bakt, en nieuwe dingen uitprobeert...maar je hebt teveel...wat doe je dan? Uitdelen met je vriendinnen! Misschien ook wel een cultureel verschil. Ze zijn niet allemaal blond met blauwe ogen, dus gemiddeld genomen wat gastvrijer dan wijzelf als Hollanders misschien zijn.

Hier een gewillig slachtoffer hoor. Ik ben gek op eten, probeer graag nieuwe dingen uit, eet graag nieuwe dingen en bak en kook zelf ook graag. In mijn gezinnetje is het alleen zo op.

Als ik teveel heb gebakken deel ik het ook graag uit. Maar hoe ouder mijn kinderen worden, hoe minder er overblijft. En als er een paar vrienden van mijn man langs komen is het sowieso: foetsie.
Dus ik blijf gewoon bakken en proberen, en als ik weer eens iets uit te delen heb is onze nieuwe buurvrouw de eerste.
Even voorstellen, en een warm welkom in de buurt geven. Dat is wel weer Hollands toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!