donderdag 12 maart 2015

De twee kanten van MP

Uiteraard weten trouwe lezers dat ik fan ben van tweedehands en van sites zoals Marktplaats.

Soms heb je in een week een mazzeltje, en een pechgevalletje. Zoals ik vorige week had.

De mazzel had te maken met het juniorbed voor mijn zoon. Hij begint wat te groot te worden voor zijn ledikant, dus tijd voor de next step. Wij zijn daar nog niet zo happig op, want zou hij wel in zijn bed blijven liggen? Maar toch begint het tijd te worden, dus het moet wel.

Op MP gekeken en echt een goede deal gezien. Na een week nog eens gekeken en die goede deal stond er nog steeds. Gek dat die nog niet weg is, zeiden wij tegen elkaar. Wat zou het addertje onder het gras zijn? Het ging om een juniorbed van de Ikea, nooit gebruikt door het betreffende kind. Dus nieuw matras, nieuw bed, nieuw dekbed, nieuwe bedboxrollers voor onder het bed, lattenbodem en anti-slip matje voor het matras. Bij ons dichtbij. Voor een vraagprijs van 40 Euro. Serieus?

Dus ik bied 35 Euro (hehe, je winst moet je pakken natuurlijk) en we zijn het op gaan halen. Echt een goede deal, dus heel blij mee. Nadat alles gewassen is, gaan we het uitproberen.

Ook op MP vond ik een van mijn favoriete geurtjes, waar ik laatst over schreef. Hij is uit het assortiment. Ik zag een volgens de advertentie 'ongebruikte verpakking' van deze geur op Marktplaats. Voor vijf Euro, maar daar kwamen nog verzendkosten bij. Ik vond het dit totaal wel waard en sprak af met de eigenaar. Eenmaal gearriveerd zag ik dat de kleur van het parfum niet klopte. Hmmm... Eenmaal opgespoten was de geur ook totaal anders dan had moeten zijn. De dop was beschadigd, en leek eraf te zijn geweest. Balen natuurlijk. Dat is de gok die je neemt.
Na contact met de verkoper bleek dat die er niks vanaf wist. Ze bood aan om de 5 euro terug te storten. De verzendkosten zijn dan mijn verlies geweest. Het viel mee gelukkig.

Heb jij wel eens een (enorme) miskoop op marktplaats gedaan?

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik koop zelf regelmatig kinderkleding via marktplaats. Voornamelijk paketten. Daar wordt vaak minder voor gevraagd dan afzonderlijk en als er dan iets tussenzit van mindere kwaliteit of vlekken is dat geen probleem. Er zitten ook echt pareltjes tussen met meer kleding dan in de beschrijving en allemaal enkel gedragen merkkleding waar super weinig voor wordt gevraagd. Ook de fietskar komt van marktplaats, die wil ik dan wel eerst zien. In het verleden keek ik voor boe ken ook altijd eerst op marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Linda,
      Ik zoek ook wel eens naar kledingpaketten maar vind meestal niets wat aan mijn eisen voldoet. Dan vind ik een paar dingen leuk maar de rest niet. Of echt te duur.
      Wat betaal jij ongeveer voor een pakket en hoeveel zit daar dan in?

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!