dinsdag 10 februari 2015

Kringloop

Zoals jullie wel weten ben ik fan van weggeven, en diverse weggeefgroepen/hoeken. Wat mij opvalt is dat het vaak dezelfde mensen zijn die reageren op dingen. Maakt bijna niet uit wat erop gezet wordt, een aantal personen willen alles wel hebben lijkt het. Huisraad, kleding, accessoires, meubels, witgoed, textiel etc. Dat verbaasd mij altijd enorm.

Grappig genoeg heb ik hen zelf nog nooit iets weg zien geven, of in elk geval heel erg weinig. Lijkt mij dat hun huis dan uitpuilt van de spullen. Op een gegeven moment begin je je ook af te vragen of mensen misschien niet jouw spullen doorverkopen, want ja wat moet iemand met al die spullen?
(en ze ogen niet als studentjes, die hun uitzet bij elkaar aan het sparen zijn) Maar feit is, de weggeefgroepen zijn een geweldige plek om aan (voor jou) nieuwe spulletjes te komen.

Zelf reageer ik uiteraard ook op bepaalde dingen vaker. Kleding in grotere maten voor mijn kinderen, soms wat nieuwe kussenslopen of kaarsenhouders, of speelgoed. Meestal gebruik ik het een tijdje en geef ik het weer door. Of ik geef iets anders ervoor in de plaats weg. Zo probeer ik de berg spullen in huis binnen de perken te houden. Ik houd daarvan, de kringloop van het weggeven.
Ik krijg iets, en als het klaar is kan het weer weggegeven worden. Kringloopjes zonder winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!