donderdag 26 februari 2015

Gordijnen maken

In het verleden woonden wij in een jaren '30 huis. Hoge plafonds en dus ook hoge ramen.
Vaak kocht ik kant en klaar gordijnen, zodat ik in elk geval geen gedoe had met de bovenkant van de gordijnen. Grappig genoeg zijn die gordijnen vaak ongeveer de juiste maat. Ideaal dus.

Inmiddels wonen we in een ander type huis. Meer jaren '80. Met als gevolg dat de plafonds wat minder hoog zijn, en de raampartijen ook. Mijn 'kant en klaar gordijnen' waren dus helemaal niet meer kant en klaar. Heb je niks aan eigenlijk. Ze moesten worden ingekort. En soms heel fors.

Ik heb een erfstuk-naaimachine, maar die doet het niet zo goed. (Moet ik ooit nog eens mee naar een reparateur, of 'm wegdoen en een andere kopen) Dus ik ging opmeten en knippen, en besloot om ze maar even met de hand te vermaken. Pfff, daar had ik spijt van. Uren mee bezig geweest en een pijnlijke vinger. Niet echt een succes dus.

Toch moesten de andere gordijnen ook nog gebeuren. Gelukkig kon ik een naaimachine lenen en ging dat laatste stukje even snel-snel! Heerlijk. Dus nu zijn twee slaapkamers klaar. De overige drie gordijnen moeten nog even wachten tot ik er weer tijd voor heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!