woensdag 14 januari 2015

Zindelijk worden

Mijn zoon is net 3. Tot voor kort wilde hij echt niet op het potje, en ook alleen maar voor de lol naar de wc. Maar met luiers dragen en verschonen had hij geen enkel probleem.

Tot een paar weken terug. Hij wil niet meer liggen tijdens het verschonen. Met gewone luiers krijg je het niet goed aan als je kind staat vind ik. Teveel kans op lekkage, heeft de ervaring uitgewezen. En luierbroekjes zijn natuurlijk wel makkelijk, maar duur. Ook vind ik het onhandig dat je dan broek en schoenen uit moet doen bij het verschonen, dus ik kies daar niet snel voor.
Maarja, een kind wat niet wil liggen met verschonen, maar ook niet op de wc wil plassen is niet de beste combinatie.
Ik probeer wel eens een middagje zonder luier, maar dat resulteerde meestal in 10x zinloos op de wc zitten, en daarna een plas op de vloer. Tja, wat moet je dan?
De zomer is nog ver weg... Toch maar blijven proberen?

1 opmerking:

  1. Het is zeker nuttig om je kindje te helpen zindelijk te worden. Je moet alleen wel weten wanneer het zin heeft je kindje op de wc te zetten, anders zit je kindje zonder resultaat. Een goed moment is bijv. bij het wakker worden. Mijn kindjes waren alle zes met 1,5 jaar uit de luiers. Als je interesse hebt, kun je kijken op: www.spelendzindelijk.nl daar staan een paar tips. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!