dinsdag 13 januari 2015

Is marktplaats nog wel de moeite waard?

Eens in de zoveel tijd gooi ik weer een hoop spullen op marktplaats. Sommige dingen zijn wat duurder, maar de meeste dingen verkoop je vrij goedkoop. Ook update ik de weggeefhoek en hoop ik daar nog wat spullen kwijt te raken. Het werkt prima, en soms levert het je nog wat op.
Helaas levert het vaak ook maar weinig op, en heb je bijna geen zin om de moeite ervoor te doen. Tenminste dat heb ik wel eens. Zeker als je naar het postkantoor zou moeten om een pakje te versturen, en die persoon betaalt maar 2,50 Euro voor het item. Dat doe ik gewoon niet meer. Tenzij ik er voor meerdere dingen tegelijk heen moet.

En dan moet ik me weer even beseffen dat ik dit niet alleen maar doe voor een extra zakcentje. Ook doe ik het niet alleen maar om mijn huis op te ruimen. Ik hoop ook mensen blij te maken. Ik hoop ook een steentje bij te dragen aan duurzaam omgaan met spullen. Duurzaam voor mens en milieu. Ik wil de afvalberg niet extra vergroten door mijn goede spullen zomaar weg te gooien. Oja...even weer helder voor ogen waarom ik dit ook doe.

1 opmerking:

  1. Ik verkoop heel vaak dingen niet via marktplaats. Wel balen! Doe je moeite om iets te verkopen, lukt het niet...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!