woensdag 17 december 2014

Goede oppas is goud waard

Goede oppas is zeldzaam. Je hoort er vele moeders over. Een goede (betrouwbare, lieve, gek op de kinderen, verantwoordelijke) oppas is goud waard. En hopelijk kost ze dat niet!

Toen ik tussen de 17-20 jaar was paste ik vaak op bij gezinnen. Bij sommige gezinnen was ik elke week een vaste avond. Daar at ik met de drie kinderen en bleef daar dus van 17u tot ongeveer 23u. Ik verdiende met zo'n avond 12,50 euro. Soms kwam er een zaterdagje bij. Dan paste ik nog flexibel op bij andere gezinnen. Ik was drukbezet als oppas. Veel mensen wilden graag van mijn diensten gebruik maken.

Ik herinner me een moment dat twee gezinnen 'ruzie' maakten om wie mij op die bewuste, vaste avond in de week mocht hebben. Dat was echt een ding, en een probleem. Ik mocht ze allebei graag, en ik kon niet kiezen. Heb ze het onderling maar laten uitvechten. Het was duidelijk wie er 'gewonnen' had.
 
Blijkbaar was ik een goede oppas, en ook een gouden oppas.
Het heeft me zeker niet rijk gemaakt. Ik heb er wel veel van geleerd, en ik vond het ook leuk om te doen. Zou handig zijn als ik een jongere kopie van mezelf had, voor mijn eigen kinderen nu :)

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind het ook lastig om een oppas te vinden. Het is toch een kwestie van vertrouwen en tot nu toe heb ik nog niemand gevonden die ik voldoende vertrouw.

    Mijn ouders natuurlijk wel, dus die passen wel eens op, maar dan moet ik wel verantwoording afleggen (voor mijn gevoel) wat ik dan ga doen met mijn vrije tijd. En dat is ook niet altijd prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag wel eens vriendinnen die een leuke band met m'n kinderen hebben. Dat blijken ze ook leuk te vinden. En een aardigheidje geven als bedankje is dan ook leuk toch?
      Je helpt de ander toch ook wel eens ergens mee uit de brand. Tenminste dat is mijn idee. Elkaar helpen, maakt de wereld een stukje mooier toch?

      Verwijderen