zaterdag 18 oktober 2014

Slavernij in mijn stad?

Wereldwijd 27 miljoen slaven. Nu, vandaag de dag! Kun je je dat voorstellen?
Ik niet. Ik dacht dat slavernij al lang geleden was afgeschaft.

Maar het is booming business. Overal ter wereld. Het aantal slachtoffers groeit snel. Het bevindt zich zelfs in mijn stad en misschien wel in mijn wijk. (In elk geval in onze vorige wijk) Mannen en vrouwen worden gelokt met een baan, en daarna wordt hun paspoort afgepakt en worden ze gedwongen werkzaamheden te verrichten die niemand zou willen doen in die omstandigheden. Uiteraard, veel vrouwen zijn slachtoffer in de seksindustrie, vreselijke verhalen. Maar mannen zijn ook slaaf. Zij moeten vaak werken in belabberde omstandigheden, wel 16-18 uur per dag voor een belachelijk bedrag. Helaas worden ook kinderen ontvoerd, meegenomen of gekocht en daarna voor allerlei doeleinden ingezet. Die verhalen zijn nog erger. Ongelofelijk dat mensen dit hun medemens aandoen. Dit is moderne slavernij, human trafficking, mensenhandel. Het maakt uit hoe je het noemt. Dit moet stoppen!

Daarom is vandaag de Europese dag tegen Mensenhandel, op 18 oktober. Ik wil hier ook aan bijdragen door dit te verspreiden onder mijn lezers. Samen kunnen we wat doen. Samen kunnen we alert zijn in onze omgeving. Samen kunnen we dit probleem bekendmaken. Doe mee, doe iets.
www.A21.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!