vrijdag 26 september 2014

Schoolperikelen

Onze oudste dochter gaat al een dik half jaar naar school. Na de zomer kwam ze lekker weer bij dezelfde juf in de klas, en bij een van haar beste vriendjes. Ook enkele andere kinderen die ze goed kent kwamen in dezelfde klas. Hartstikke gezellig.
Laatst kwam ze uit school, en vertelde dat een van haar vriendjes had gezegd dat ze niet meer op zijn verjaardag mocht komen. Geen idee waarom hij dit zei. Maar toen had zij tegen hem gezegd dat hij nog wel bij haar op de verjaardag mocht komen. Dat vond ik toch wel lief van haar.

Dit herinner ik mij ook nog van de basisschool. Als je 'ruzie' met iemand had, mocht je opeens niet meer op zijn of haar verjaardag komen. En als jij iemand wel uitnodigde, zou jij ook daar op de verjaardag mogen komen. Oh wee als iemand zijn woord niet hield. Enorme manipulatie eigenlijk.
Wat me verbaasde is dat ze pas in groep 1/2 zit. Ze zijn nog zo jong! Ik had echt niet verwacht dat dit soort dingen nu al plaatsvinden. Van wie leren ze dit? (van ons ouders?)
Hoeveel waarde je eraan moet hechten weet ik niet. We zullen het zien als de verjaardag er is. Gelukkig lijkt zij er nog niet zo mee te zitten op dit moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!