vrijdag 5 september 2014

Back to the basics

Een boterham met tevredenheid. Ik vind dat een prachtige term!
Het doet me terugdenken aan vroeger. Al heb ik volgens mij nooit boterhammen met tevredenheid hoeven eten. Misschien een keer voor straf? Waarom het me terug doet denken aan vroeger? Misschien omdat het zo 'gelukkig' klinkt, zo tevreden, zo 'oké' met de situatie.

Tevredenheid op brood dus. Voor de ene is dit een sneetje brood met niks, een ander eet alleen extra lekker brood met niks, en weer anderen eten het broodje met boter. Ik geef toe dat ik alleen verse croissants zonder beleg eet (heerlijk!), of soms een cracker. Verder kies ik graag voor broodbeleg, en dan vooral kipfilet of kaas. Ook nog eens duur broodbeleg. Gelukkig zijn de kinderen fan van goedkoper broodbeleg, dat houdt de boodschappen in balans.. haha.

Zou het geen goed idee zijn om wat vaker weer tevredenheid op brood te eten? Goed voor je smaakpapillen en goed voor de portemonnee? En misschien word je er weer tevredener van, omdat je de volgende keer wel broodbeleg kunt eten. Tevreden met wat je wel hebt.

Eet jij wel eens tevredenheid op brood? Bewust of noodgedwongen? Je hoort wel van studenten die aan het eind van de maand alleen pasta met ketchup eten.. Heeft iemand dat wel eens gedaan?

1 opmerking:

Leuk dat je reageert!