maandag 14 juli 2014

Zakcentje verdienen op marktplaats

Jullie weten dat ik fan ben van marktplaats. Ik houd ervan om er dingen goedkoop op de kop te tikken. Nog meer houd ik ervan om mijn eigen overbodige spullen te verkopen. Sommige dingen 'lopen' onwijs goed, en andere dingen niet. Dat hoort erbij denk ik. Maar elke keer als er weer iemand voor de deur staat om een bepaald lampje of kledingstuk van me over te nemen ben ik blij.

De euro's die het oplevert stop ik in een apart spaarpotje en ongemerkt gaat het toch hard. Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet. Misschien iets leuks voor ons hele gezin, of sparen voor nieuwe eettafelstoelen of opsparen voor onze zolderverbouwing?
Ik zet het maar niet op de spaarrekening, want de rente is nu echt onwijs laag (1,15%). Misschien willen ze ons toch overhalen alles uit te geven. Maar ik hoop dat de overheid ook beseft dat het belangrijker is dat ieders huishoudboekje in balans is, dan dat we veel geld uitgeven om de economie te stimuleren. Want nog meer schulden kunnen we als land niet gebruiken volgens mij.
Eerst balans, dan hopen we op overschot en dan kunnen we uitgeven. Zo werkt dat toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!