maandag 28 juli 2014

Oogst zomer 2014

Dit jaar ben ik geen vierkante meter moestuin begonnen. Het leek me een beetje teveel bukwerk met een baby op komst. Toch kon ik het moestuinieren niet helemaal van me af zetten, en staan er dus een paprikaplant, een courgette en een paar tomatenplanten op mijn terras. Eerder deze zomer heb ik al een portie rucola, en een mini-portie doperwten kunnen eten.

De paprika is nog over van vorig jaar, en doet het onwijs goed sinds ik 'm heb overgepot in een grotere pot.
De tomatenplanten blijken cherrytomaten te zijn, en ik verwacht deze week de eerste exemplaren te kunnen eten. Prachtig dat kleurverloop van groen-oranje-rood.
De courgette is nieuw opgekweekt en doet het matig, ondanks dat de pot heel groot is. 2x een stuk courgette kunnen eten, maar ze bleven klein en waren deels al zacht aan het worden.

Ik ga volgend jaar toch weer iets groter aan de slag. Zelfs met 'maar' een vierkante meter moestuin heb je een aardige opbrengst, en het kost weinig geld. Bovendien vinden de kinderen het heel erg leuk om iets uit eigen tuin te eten. En ik stiekem ook...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!