donderdag 17 juli 2014

Laatste weekje school

Het einde van het schooljaar. Voor alle juffen en meesters een verademing. Die kijken al sinds Pinksteren reikhalzend uit naar deze vakantie.
De kinderen zijn er aan toe, lijkt het. Ze zijn meer vermoeid en hangeriger dan anders. Ik hoor van alle mama's dat hun kinderen er aan toe zijn. De kinderen zelf kijken er denk ik anders tegenaan. Tenminste, die van mij slapen geen minuut langer dan anders, eerder korter. Gek idee dat de school zo lang dicht gaat.

En de ouders, kijken die ook uit naar de vakantieperiode? Tuurlijk is het lekker om 's ochtends de hectiek van broodtrommels vullen, op tijd vertrekken en in de klas zitten niet meer te hebben. Maar daar staat tegenover dat je kind de hele dag thuis is. De hele dag, elke dag van de week. Even wennen weer, en een goed plan van aanpak hebben. Speeltuin, kinderboerderij, strandje, zwembadje en speeldate. Week 1 is gevuld ;) Mijn creativiteit voor kinderentertainment gaat niet zo heel ver, daarvoor moet je een andere blogster hebben. (tips?)

Voor werkende ouders is de zomervakantie ook een uitdaging lijkt me. Ik heb nu toevallig verlof, maar anders zou ik het ook hebben ervaren. Heb je normaal alleen na school opvang nodig, nu opeens de hele dag. Geen idee hoe dat dan werkt, misschien is dat ook wel weer een gat in de markt. En als je zelf ook een week of drie op vakantie gaat ben je de zomer al bijna door. Blijf je 6 weken thuis met de kinderen, dan denk ik dat je vanaf september wel een paar dagen in een kuuroord mag boeken. Voor jezelf, helemaal alleen, als de kinderen op school zijn. Ouders zijn ook heel blij dat de school op 1 september weer begint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!