woensdag 2 juli 2014

Het leuke van de nieuwe hypotheek

Sinds oktober zijn we eigenaar van ons nieuwe huis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar er komt een hoop papierwerk bij kijken.
Nieuw huis, nieuwe hypotheek, nieuwe regels.

Omdat we onze vorige hypotheek konden meenemen, hebben we nu eigenlijk meerdere hypotheken op ons huis. Het bedrag wat bovenop onze oude hypotheek kwam moesten we annuïtair of lineair aflossen vanwege de gewijzigde regelgeving. Prima te doen, en fijn om te weten dat je over 30 jaar het in elk geval hebt afgelost!

Het leuke ontdekte ik, is dat we onze hypotheek bij dezelfde bank hebben als onze betaalrekening. Hierdoor kan ik online zien hoeveel geld op de betaalrekening staat, hoeveel spaargeld ik heb, en hoeveel hypotheekschuld ik heb. Dat laatste is natuurlijk niet per se leuk...
Maar ze houden dus ook voor je bij hoeveel je elke maand aflost op je annuïtaire hypotheek. Vandaag was de hypotheekrente weer betaald, en dus was onze aflossing gegroeid. En onze schuld weer wat kleiner.
Kijk, dat vind ik nou motiverend werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!