dinsdag 11 december 2012

Verschil maken

Schrijnende verhalen kom je overal tegen. Mensen die hun baan verliezen hebben het zwaar. Mensen die een geliefde verliezen zijn intens verdrietig. Scheidingen, ziektes, gebroken dromen. Mensen die tegen hun wil in gebruikt en misbruikt worden lopen enorme schade op, en hebben misschien geen hoop meer. Moderne slavernij, iets wat vaak in de prostitutie voorkomt maar soms ook in ‘gewone’ bedrijfjes. Daar moeten wij toch iets mee, als medemensen?

Onze ogen sluiten of wegkijken helpt niet. Kop in het zand steken en net doen of het leed niet bestaat werkt niet. Dan ga je je schuldig voelen, of misschien krijg je een hart wat niet meer geraakt kan worden. Zo wil ik niet zijn in elk geval. Ik wil iets doen. Vaak weet ik niet wat.
Klein beginnen kan wel. Ik houd daarvan. Mogelijk helpt mijn bijdrage iemands leed verzachten. Wat kan je doen? Check 21 manieren: http://www.thea21campaign.org/content/21-ways-to-get-involved/gjf4co

Zo simpel kan het zijn, brieven sturen, spullen inzamelen of kleingeld opsparen. Klein gebaar, groot verschil. Want als iedereen ‘iets’ zou doen, zou human trafficking op elke politieke agenda staan. Dan maakten we met elkaar de wereld een stukje beter. Dat wil toch iedereen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!