vrijdag 16 november 2012

Mag je dat wel vragen?

Iemand vroeg of ik weer zwanger was. “Eh nee, al een jaar niet meer.” *pijnlijke stilte*  De rest van het gesprek zal ik jullie besparen. Maar zulke vragen vind ik echt gek. Ik dacht erover na, en volgens mij is er eigenlijk nooit een goed moment om zoiets te vragen. Het is meestal een ongepaste of zeer ongewenste vraag.

Als je wel zwanger bent, maar het nog niet wilt vertellen...not done.
Als je niet zwanger bent, maar wel graag wilt...not done.
Als je niet zwanger bent, en nog wat moeite hebt met wat extra buik...not done.
Als je niet zwanger bent, maar net weer op je streefgewicht zit...not done.
Als je net getrouwd bent...not done!

Zelfs als je wel zwanger bent, en het graag wilt vertellen, dan kies je het liefst zelf het juiste moment daarvoor. Dus, laten we dit afspreken met elkaar: NOOIT meer aan iemand (recht op de vrouw af) vragen of ze zwanger is. Deal?

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens!
    Sommige mensen vinden de vraag of iemand kinderen wil, hetzelfde als de vraag of ze nog op vakantie gaan: smalltalk. Echt onbegrijpelijk. Ik was net weer een maand aan het werk, toen een collega (met wie ik voor het eerst in een vergadering had gezeten) tegen me zei: "En als straks je kleintje er is..." Ik zei: "Nou, dat hoop ik niet, ik ben 4,5 maand geleden al bevallen!" Heel genant.

    Trouwens, ik vind je er helemáál niet zwanger uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jessica van Kreel16 november 2012 om 15:24

    Ook helemaal mee eens, ik word soms wel een beetje gek van mijn collega's hoor. Ze blijven het vragen of opmerkingen die richting op. Kijk als mijn leerlingen het vragen, geen probleem.. Ik reageer dan gewoon zo : nee ik ben gewoon dik, en ben fan van de MAC, daar ben ik mee geboren :D
    Maar voor iedereen die dit leest, ja ik wil wel heel graag kinderen.. voor alles is een tijd, nu nog niet dus..
    En nu niet meer vragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!