donderdag 13 september 2012

High score of een vijfje?

Vaak lees ik boeken over ouderschap, leiderschap of vrouw zijn. Ik vind het leuk om meer te leren over wat er mogelijk is, en om verder te komen in mijn persoonlijke ontwikkeling. Tegelijkertijd heb ik er natuurlijk ook wel eens moeite mee dat ik al die idealen nog niet toe kan passen in mijn eigen leven. Het gaat me soms niet snel genoeg, of je kunt niet alles tegelijk aanpakken.

Nu las ik laatst in een boek van Joyce Meyer iets heel goeds, en dat wil ik jullie niet onthouden.
Ze zei dat elke vrouw alles wil kunnen. (herkenbaar?) Dat iedereen dat ook een beetje van haar verwacht. Dus je wilt kunnen koken, pianospelen, naaien, sporten, lesgeven, nagellakken, tuinieren, carrière maken, een eigen bedrijf hebben, fotomodel zijn etc.
Als je alles wilt kunnen haal je misschien overal net een magere voldoende voor, omdat het jouw talent eigenlijk niet is. Als je slecht kunt pianospelen, kun je misschien met heel veel oefenen wel een vijfje of een zesje worden. Dat kost je wel veel tijd en misschien ook geld. Maar als je jouw tijd investeert in dingen waar je al talent voor hebt, kun je van een easy zesje- omdat je daar al talent voor hebt- een dikke acht maken! Veel efficiënter dus.

En eerlijk gezegd heb ik ook liever een vriendin waarvan ik weet dat ze keigoed ergens in is, zodat ik haar om hulp vragen op dat gebied. Dat liever dan tien vriendinnen, die er allemaal niet zo goed in zijn. Want ikzelf ben dat natuurlijk ook niet, dus wie vraag je dan om hulp?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!